0631/782 5680

logo1.png

Vállalkozás indítás - mi kell a profi megjelenéshez?

Frissítve: máj 4

Napjainkban már nem kérdés, hogy amikor új vállalkozást indítasz szükséged lesz minőségi online megjelenésre is. Nem csak azért, mert elég komoly ügyfélkörre tehetsz szert az internetes hirdetésekkel, hanem azért is, mert a digitális és offline megjelenésed vállalkozásod egyfajta portfóliója. Itt tájékozódnak rólad a leendő ügyfeleid, itt tudod őket meggyőzni, hogy miért válasszanak téged. Ha jó a megjelenésed, azzal üzleti sikereidet alapozhatod meg, ugyanakkor ha nem megfelelő, zavaros, nem letisztult vagy nincsenek összhangban a grafikai elemeid, akkor hiába hirdeted el a büdzsét egy részét, az elvárt eredmény el fog maradni. A jó megjelenéshez azonban nem csak a weboldaladra lesz szükség, hanem egy komplett digitális arculatra is. Mutatjuk melyek ezek.





1. LOGÓ

A logó fontossága nem kérdéses, hiszen ez egy olyan grafikai elem, amely a vállalkozásod egyedi, jól felismerhető és a konkurenciádtól megkülönböztethető azonosítására szolgál. Ez garantálja számodra, hogy vállalkozásod egyedi és kiemelkedő, összetéveszthetetlen másokkal. Erről fognak felismerni, és ez rögzül majd a fejekben. A logó funkciója tulajdonképpen olyan, mint egy aláírás, egy pecsét, melyet ha magán hordoz valamilyen grafikai elem, (csomagolás, banner, autómatrica, stb.) akkor a te vállalkozásodra, a te színvonaladra és az általad keltett hangulatra asszociálnak majd.


A logó magában hordozza az alapvető arculatod: a színek, a motívumok, a betűtípusok mind a vállalkozásod kommunikációs eszközeivé vállnak. Ezek azok az elemek, amelyek kifejezik az induló vállalkozásod, céged belső identitását, hangulatát: milyenek vagytok, milyen mentalitást és minőséget képviselnek a termékeid vagy a szolgáltatásaid.


Milyen logót válasszak? - Logó típusok

Induló vállalkozásként nagyon fontos, hogy ne vedd fél vállról a logó kiválasztását vagy kialakítását, hiszen ha működés közben kell logót cserélned, az óriási károkat okoz nem csak a márkád megítélésében, de a bevételeidben is. Fontos rászánni a tervezésre az erőforrásokat, hogy a logód állandó maradjon a kezdetektől. Azt, hogy pontosan mi alapján hozz döntést a logód illetően ebben a cikkben részletezzük.


  • Szimbólum logó

  • Szóalapú

  • Betűalapú

  • Kombinált

  • Embléma

  • ANIMÁLT Jelenlegi tudomásunk szerint (2020.04.29.) Magyarországon egyedülálló módon a mi ügynökségünk foglalkozik animált logótípusok tervezésével.


Általános logó típusok
Animált logótípus az egyik ügyfelünknek.




Milyen színeket használjak?

A színválasztás során szinte korlátlan lehetőségeid vannak induló vállalkozásként, viszont ügyelned kell arra, hogy a választott színek ne csak digitális formában legyenek szépek, hanem nyomtatva is. A két színkódolás (RGB; CMYK) eltérő egymástól, és ugyan nem kell nyomtatva maximálisan hasonlítania a digitális formátumra, de azért nem árt ha felismerhető.


A színek már önmagunkban is érzéseket váltanak ki, ezért olyan színvilágot kell választanod ami kifejezi a belső szellemiségeteket. Vállalkozás indításkor biztosan aggasztani fog, hogy az iparágadban rengetegen használják azt a színt, ami téged is tükröz, (pl. vegán élelmiszer = zöld), de ez ne késztessen arra, hogy radikálisan más színvilágot használj (vegán élelmiszer = rózsaszín), mert ettől nem eltérő leszel, hanem csak zavaros. A színeknek rengeteg tónusa van, rengeteg színpárosítás létezik, ezért attól hogy hasonló a színvilágod a konkurenciához még lehetsz kiemelkedő. Lehetsz kiemelkedő a logód formájától, a színtónusok kombinációjától, a motívumaidtól, mottóidtól, stb.

A színek már önmagukban is érzéseket váltanak ki.


2. WEBOLDAL

Vállalkozás indításnál a weboldal megléte az egyik legfontosabb kérdés, ugyanis mire a weboldalad a Google organikus találati listájában megfelelő pozíciót foglal el, az a legjobb esetben is 4 hónap, de könnyen lehet, hogy akár 1 év is lesz. Éppen ezért érdemes már a hivatalos indulás előtt hozzákezdeni a webfejlesztés projekthez, hogy mire a startvonalhoz állsz, a weboldalad már rendben legyen. A piacot friss belépőként könnyen felforgathatod, amíg megvan a friss belépés körüli láz: új belépő vállalkozás, új alternatíva, új minőség - ilyenkor a célcsoportod is hajlamosabb a vásárlásra a kíváncsiság és a tesztelés miatt. Több látogatód lehet az első periódusban, nagyobb forgalom bonyolítódik le az oldaladon. Ezt a lázt azonban könnyen a negatív oldalra lehet billenteni, ha a webes megjelenésed gagyi vagy nem az elvárt minőségű.



A weboldal funkciója ugyanakkor nem csak a tájékoztatás és a szolgáltatásod bemutatása. Egy jó weboldal ügyfeleket hoz neked, ami induló vállalkozásként nagyon fontos, hiszen minden megrendelésre, minden cashflowra szükséged van az elején. Egy weboldal esetén 3 fő elem van, ami elad: a minőségi szöveges tartalom, a struktúra és a webdesign. Fontos, hogy ezekre nagy hangsúlyt fektess már az elején.


A szöveges tartalom, a bemutatkozás az a rész, ahol a célcsoportodhoz beszélsz. Meg kell hogy fogja őket, érthetőnek kell lennie a számukra és lényegre törőnek. Az emberek alapvetőleg nem szeretnek olvasni. A szöveges tartalom leír, meggyőz, bemutat és elmagyaráz, ezáltal ösztönözve a vásárlásra a látogatót.

Az egyik legfontosabb elem pedig a webdesign. A webdesignnak illeszkednie kell az arculatodhoz színben és hangulatban egyaránt. A design teszi érdekessé a minőségi szöveget, a terméked vagy szolgáltatásod, ez hívja fel rájuk a figyelmet. Hiszen hiába jó a szöveges tartalmad, ha fehér háttéren citromsárga betűvel íródott, nem fogják elolvasni. Induló vállalkozásként a webdesignra nagyon ügyelned kell, hiszen a fentieken kívül ez teszi élménnyé a böngészést, a vásárlást az oldaladon, ez teszi megjegyezhetővé és emlékezetessé azt. A visszatérő vásárlók pedig a későbbiekben nagyon fontos szerepet töltenek majd be az értékesítési stratégiádban.


De milyen weboldalra van szükségem?

Ez függ a webes megjelenésed adott funkciójától (lehet-e időpontot foglalni az oldalon) és céljától (időpont foglalások gyűjtése), de alapjában a következőkre lehet majd szükséged:


  • Landing oldal Valamilyen marketingkampányhoz (facebook, twitter, youtube, instagram, stb.) kapcsolódó, "stand alone" oldal, ahová a hirdetésedre kattintva érkeznek, azaz "landolnak" az érdeklődőid. A hagyományos weboldallal ellentétben, ahol több cél és funkció is keveredhet, a landoló oldal kifejezetten egy cél köré épül fel. Ez a cél a CTA (call to action), ami a látogatód cselekvését jelenti (vásárlás, telefon hívás, időpont foglalást, stb.). Erre a típusra a marketing kampányaid során lesz szükséged, de nem alkalmas a vállalkozásod bemutató, "standard" oldalnak.

  • One-Page oldal A one-page oldal eredetileg a webdesign típusára vonatkozik, és a landing oldalakra jellemző, ám egy bemutatkozó, alap weboldal lerendezése is lehet one-page. Ennek a típusnak a jellege abban áll, hogy a weboldal nem rendelkezik aloldalakkal, hanem a menüpontokra kattintva az oldalnézet a megfelelő szegmenshez gördül. Induló vállalkozások számára rendkívül hatékony, egyszerű felépítésű, érthető és attraktív típus. Gyorsan konvertál, tehát alkalmas arra, hogy ügyfeleket szerezzen neked, a látogatókat gyorsan meggyőzi mert viszonylag kevés információt közel (lényegre törő). Ez egy jó választás lehet, ha nincsenek komplexebb igényeid a webes megjelenést illetően.

  • Weboldal Ez a hagyományos weboldal, amelynek több funkciója lehet. Aloldalakkal rendelkezik, és az aloldalak lehetnek one-page oldalak. Különböző célokat fésül össze, a kapcsolatba lépéstől a facebook oldal követéséig. A főoldala a megnyerő és attraktív, és segít a látogatóknak navigálni a weboldalad különböző tartalmai között. Akkor ajánljuk, ha több információt kell közölnöd a látogatóiddal, viszonylag sok a tartalmad, komplexebb és nehezebben átláthatóbb a szolgáltatásod.

  • Booking oldal A booking oldal elsődleges célja, hogy időpontot tudjanak nálad foglalni. Általában a szolgáltatóknál közkedvelt (forászat, szépség szalon, angol oktatás, stb.), mivel egyszerűen és gyorsan tudnak az ügyfelek időpontot foglalni. A booking oldal technikailag egy alap weboldal, ami ugyanúgy tájékoztat és meggyőzi a látogatókat, a különbség mindössze annyi, hogy kiegészül egy időpont foglaló modullal. Nagy előnye, hogy nem csak a látogató számára egyszerű, hanem a számodra is, ugyanis a foglalásokat tematikusan láthatod, így egyfajta adminisztrációs rendszerként is üzemel. Módosítani tudsz foglalásokat, kapcsolatba tudsz lépni az időpont foglalóval, a látogatóid pedig előre, az oldalon keresztül ki tudnak fizetni esetleg díjakat. Kifejezetten ajánljuk, ha induló vállalkozásként szolgáltatással foglalkozol


  • Webáruház Egy jó webáruház az összes fenti típust magába foglalja. Tájékoztat, meggyőz, vásárlásra ösztönöz és legfőképpen elad. Webáruházra akkor van szükséged, ha valamilyen terméket árulsz (könyveket, cipőket, e-bookokat, stb.). A webáruház struktúrája összetett és termékfüggő, minden esetben más és más elvek mentén kell építeni. Nagyon fontos elem a közvetlen kapcsolat, tehát a folyamatos ügyfélszolgálat, a rendelkezésre állás akár weboldalra integrált chat funkción keresztül, akár úrlapokon keresztül, a lényeg a könnyű és gördülékeny kapcsolat felvételi lehetőség. A termékpiramisod következetes és kategóriákba rendezett elrendezése is alapvető követelménye, az akcióid, promóciód megfelelő kommunikálását is beleértve. Egy webáruház akkor sikeres, ha társítva vannak mellé a megfelelő social media kampányok, ha jól van kereső optimalizálva, ha letisztult és attraktív webdesignnal rendelkezik, és még sok más elem, melyeknek mind összhangban kell működniük.


3. KERESŐOPTIMALIZÁLÁS (SEO)

Alapvetőleg ehhez a részhez nem kell értened, mert ez egy külön szakterület ( kivéve ha nem ez a konkrét szakmád), viszont annál fontosabb hogy vállalkozás indításnál erre is kellő hangsúlyt fektess. Érdemesebb szakemberre bízni a keresőoptimalizálást, viszont adunk néhány szempontot, hogy kicsit jobban át tudd látni a folyamatot. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) egy olyan háttérfolyamat, amely elősegíti a weboldalad könnyebb megtalálhatóságát a keresőprogramokban, ezek közül is első sorban a google-ben. Indulásnál erre szintén nagy hangsúlyt kell fektetned, hiszen hosszútávon ez a legjobb befektetésed: ha az organikus találati listán tekintélyes pozíciót sikerül elérned, akkor hirdetések, azaz költségek nélkül is el tudod érni a célcsoportod.


Mi az a keresőmotor?

A kereső motor (Search Engine) az az elem, amelynek meg kell értened a működését ahhoz, hogy az optimalizálást el tudd végezni. A Google (és más keresőprogramok) algoritmusai összegyűjtenek minden információt ami az interneten található. Ezeket az információkat kódokká alakítják és betáplálják a keresőmotorokba, létrehozva ezáltal egy indexet. Ez az index ami számít neked, ugyanis ezen keresztül próbálja a motor összhangba hozni az összes adatod a keresésekkel, hogy a legrelevánsabb találatot hozza be. Ezért van az a jelenség, hogy amikor beírsz egy kérdést a Google-be, az automatikusan megpróbálja befejezni azt.


Különböző szempontok és azok fontossága a keresőoptimalizálás során.

A keresőoptimalizálás folyamata lényegében mindent érint ami a weboldaladdal kapcsolatos: a betöltési sebességet, a webdesignt, a felhasználói élményt, a szöveges tartalmat, stb. Ezek összességét értékelik a keresőbotok, és a legjobb eredménnyel rendelkező oldalt teszik majd a találati lista elejére.


Kulcsszókutatás

Ahhoz, hogy a weboldalad optimalizálni lehessen, meg kell határozni a szakterületed fontosabb szavait. Miután megvannak a szavak, meg kell vizsgálni, hogy a felhasználók általában melyekre keresnek a leginkább. A szakszavaidra és a bonyolultabb kifejezésekre legfeljebb a konkurenciád fog keresni. A megadott szavakat ezután összevetjük a célcsoportod által használt, releváns kifejezésekkel, és így megkapjuk a kulcsszavaid (pl. épületgépész helyett csőszerelőre keresnek többen). Ezt a Google Ads felületén keresztül lehet megtenni, a Google hiteles és naprakész adatokkal lát el minket. Ezek alapján kapjuk meg azt a néhány kulcsszót, amire szeretnénk ha kereséskor a weboldalad jönne ki a találatok között.


A kulcsszavak számodra üzleti szempontból is fontosak, hiszen ha a keresőoptimalizálást nem is te végzed el, nem árt, ha tudod a saját erős kulcsszavaid. Ezekre később építkezhetsz nem csak az online marketing stratégiád során, de az offline kommunikációdban is (pl. flyer).


Tartalom marketing

A tartalom marketing nem jelent mást, mint a minőségi, kulcsszórorientált blogírást. A google irányelvei az utóbbi időben jócskán megváltoztak, így az algoritmusokat nem lehet "átverni" kulcsszavak random bemásolásával, vagy random szöveges tartalmak feltöltésével. A jó tartalom marketinghez semmilyen technikai tudás nem szükséges a SEO-t illetően, mindössze egy aranyszabály van: valóban minőségi tartalmat kell írnod. A minőségi itt azt jelenti, hogy amit írsz egy témában az valaki számára ténylegesen hasznos legyen, olvassa végig a cikked. A google érzékeli azt, mennyi időt töltenek el a látogatóid az oldaladon - ez is ranking egy fontos folyamata - ezért ha elolvassák a cikked akkor pár percig ott tudod tartani őket. Ha viszont egy trash a blogod, akkor valószínű már az elején ellépnek az oldaladról.


A google alapjaiban kétféle oldalt különböztet meg: a statikust (halott) és a dinamikust (élő). A statikus oldalak azok, amit egyszer megcsináltak és aztán elengedték őket, nem foglalkoznak velük, nem frissítik őket. A dinamikus oldalaknál azonban folyamatosan van bővítés, vannak új blogcikkek amelyek rendszeresen megjelennek és olvassák őket. Gondolom nem kell mondani, mely oldalak szerepelnek jobban a találati listán.


4. SOCIAL MEDIA

A facebook és instagram jelenlét (adott esetben Linkedin, YouTube, Twitter, stb.) mára már alapkövetelmény lett. Induló vállalkozásként ez a második legfontosabb platform amire szükséged lesz a webes megjelenés mellett, ugyanis a célcsoportodat itt tudod a legkönnyebben elérni. Attól függően, hogy mi a vállalkozásod profilja kell jelen lenned a különböző felületeken. A legnépszerűbb social media felületek:


  • Facebook

Egy attraktív 1:1 social media poszt.

Lehetővé teszi, hogy a felhasználók posztoljanak, lájkoljanak, megosszanak tartalmakat egymással és a nyilvánossággal. Szofisztikált hirdetési beállítások, így biztosan eléred a célcsoportod. A Facebook pixel segítségével nyomon követheted a facebookos eladásaid, míg a facebook catalogue szolgáltatással egyfajta digitális katalógusban muthatod be a termékeid.





  • Instagram

Az instagram folyamatosan feltörekvőben van a népszerűségi listán, egyes modellezések szerint még a facebook pozicióját is átveheti. Az instagram profilja kicsit eltérő a facebooktól, sokkal inkább telefonra optimalizált, és képek illetve rövid videók megosztására fókuszál. Nem csak oldalakat, de bizonyos hastageket is lehet követni, ami egy adott témával foglalkozik (pl.: #autók). Ennek köszönhetően egy hashtagfeltárást követően tudsz olyam hastageket használni, amelyen keresztül könnyedén elérsz majd a célcsoportodhoz anélkül, hogy hirdetésekért fizetnél. Arra figyelned kell, hogy az első hashtaged minden esetben legyen egyedi, mások által nem használt, ami csak rád jellemző, és legyen legalább 4-6 olyan hastag, ami az aktuális képre fókuszál, tehát nem a szolgáltatásod tegeled be, hanem konckrétan azt ami a képen szerepel (Pl. kutyakozmetika helyett a kutya fajtája, ami a képen van).


  • Twitter A twitternél limitálva van a karakterszám a bejegyzéseknél, így sokkal inkább a lényegre fókuszáló tartalmakkal találkozhatunk.

  • LinkedIn Komolyabb vállalati szegmens, nagyobb cégek és multik platformja elsősorban, ahol a felhasználók kereshetnek állást, és ahol a személye sprofil egyfajta önéletrajzként fókuszál.

  • Pinterest A felhasználók az érdeklődésük alapján kereshetnek tartalmakat, linkeket, fotókat és képeket. Művészek, designerek, fotósok oszthatják meg a világgal munkáikat.

  • TikTok Az egyik legújabb social media felület, amit bár sokan kétkedéssel fogadnak, de a felhasználói bázis folyamatos növekedése miatt érdemes komolyan venni. Rövid, általában vicces videók megosztására alkalmas, és a felhasználása a fiatal korosztály körében a legnépszerűbb.


Facebook borító

Ez az egyik legnagyobb média felület, amivel a vállalati facebook oldalad rendelkezni fog, ezért érdemes ezt kihasználni. Attraktív pozíciót foglal el, így akik megnézik a céged profilját, ezzel a felülettel találkoznak először. Fotó és videó feltöltésére is alkalmas, de mivel egy videó sokkal informatívabb, ezért nem ajánljuk hogy beérd egy statikus képpel. Általában a vállalkozást röviden bemutató tartalom kerül ide, egy bemutatkozó videó, a szolgáltatásod vagy a helyszínt, téged, a munkáidat bemutató borítóvideó nagy sikert szokott aratni. Ha nincsenek média anyagaid, vagy a kezdetben nem akarsz erre költeni, akkor az animált grafikus borítóvideókkal is meg lehet oldani a tartalomkészítést, ahol a különböző grafikai elemekhez rendelsz mozgásdinamikát, de a stock portálokról letöltött média elemek is jobbak kezdetben mint a semmi.



Instagram Highlight

Az instagram egy olyan funkciója, ahol a messengerhez hasonlóan a napi történéseidet tudod megosztani. Ám itt a sztorikat tematizálva el tudod rendezni, és egyes sztorikat fókuszba tudsz helyezni, így folyamatosan elérhetővé válik az instagram profilodon és nem tűnik el 24 óra múlva mint alap esetben. Ezt a felületet kell átalakítani a vállalkozásod profilját bemutató informatív szegmenség. Ha termékeket árulsz akkor egy termékek részt érdemes készíteni, szolgáltatásod bemutató részt vagy a rólunk szekciót sem érdemes kihagyni, ahol te mutatkozol be.








Mire figyelj a posztolásnál:


  • Legyen legalább heti 3 posztod

  • Posztolj következetesen és rendszeresen, hosszútávon ez a siker titka

  • Próbálj meg az aktualitásokra reagálni, pl. ünnepek, események amelyek érintik az üzleted

  • A posztjaid legyenek egységesek, jól felismerhetőek. Használd az arculati színeid, helyezd el a logód ha indokolt, és ne térj el drasztikusan a képeid tartalmában (sportautó után kiscica)

  • Ne használj sok szöveget a képeken, a fontosabb információ inkább kerüljön a bejegyzés szövegrészébe

  • Használd az emojikat a bejegyzés szövegének tagolására - minden bejegyzés elé kerüljön egy releváns emoji, ezáltal sokkal olvashatóbb, emészthetőbb lesz a szöveged

  • Használ videókat - a videók sokkal figyelemfelkeltőbbek és informatívabbak

  • Creator Studio: a creator studioban össze tudod kapcsolni a facebook és instagram oldalaid, így egyszerre posztolhatsz párhuzamosan mindkét oldaladra, ráadásul időzíteni is tudod a bejegyzéseid.


Mikor használják a legtöbben a facebookot általában.

5. GOOGLE BUSINESS

Úgy döntöttünk ezt a részt külön választjuk a kereső optimalizálástól, mivel más funkciói és technikai tulajdonságai vannak mint a SEO-nak, de ugyanakkor tény, hogy a Google Business megléte nagyban elősegíti a rankingod, már csak azért is, mert ha a branded vagy a vállalkozásod nevére keresnek, akkor a találati listán a google céges profilod lesz megjelenítve, amit a Google Business fiókban hozhatsz létre.


A Google Business egyfajta mini CRM-ként, azaz vállalat irányítói platformként is szolgálhat, hiszen sok olyan hasznos programot foglal magába, mint a Google Task Manager, Google Maps, Google Forms vagy a G-Suie. Ezutóbbi számunkra a fontosabb, ugyanis induló vállalkozásnál nagyon fontos, hogy legyen üzleti leveleződ, amelyet a G-Suiteban tudsz beállítani. A Google Business fiók ezen kívül a google mapson keresztül megjeleníti a vállalkozásod helyszínét, így a keresők útvonalat tudnak tervezni hozzád. Információkat közölhetsz a cégedről, mint pl. a nyitvatartás, elérhetőségek vagy képek a termékedről, üzlethelysiégedről.


Vállalati levelező

Az üzleti leveleződ a domainedre vagy a brandnevedre végződő email cím (pl. info@webwe.hu), ahol az ügyfeleiddel, beszállítóiddal és partnereiddel tudod a kapcsolatot tartani. Nagyon fontos, hogy rendelkezz vállalati levelezővel, ugyanis sokkal hitelesebb, meggyőzőbb és bizalom gerjesztőbb mint ha csak sima, általános g-mail fiókkal leveleznél.


Céges email aláírás.

Ami a vállalati levelezőknél számodra, mint induló vállalkozó nagyon fontos, az a személyre szabhatóság. Legyen meg a logód a profilképnél, lehetőleg animált logóz mozgással mert az kiemeli a leveleid a többi levelezők közül. Tüntesd fel a telefonszámod és a fontosabb elérhetőségeidet (az email címedet is!) kattintható formátumban, így ha telefonról olvassák a leveleid, elegendő a telefonszámodra kattintani és már tudnak is hívni (kattintható formátum: +3630 1234 567). Legyen arculatodnak megfelelő banner az email aláírásodban, mottóval vagy fontos információval, linkekkel felépítve amelyek a különböző akcióidra, szolgáltatásaidra irányítanak át. A levelezőnél amire még figyelned kell, az a biztonsági hitelesítés. Ez a hitelesítés gondoskodik arról, hogy a leveleződ megbízható, így sem a leveleid, sem a hírleveleid nem fognak a SPAM mappába kerülni. Ezt a kódot a tárhelyeden a domainednél kell lehelyezned, és a G-Suite fiókodból tudod generálni. Nagyon fontos lépés, ugyanis ha ezt kihagyod, a leveleidet nem fogják megkapni a címzettek.


Google Review

A google értékelés elhelyezkedése a vállalati lapon.

Kulcsfontosságú elem, amely nem csak keresőoptimalizálás, hanem az ügyfélszerzés szempontjából is fontos. A meglévő ügyfeleid 5 csillagig tudják értékelni egy szolgáltatásod/terméked, akár fotókat feltöltve. Mindezt nyilvános módon, tehát mások számára is látható értékeléssel. A review ezen felül készít egy átlagod a cégedről a visszajelzések alapján, ezért minden pozitív visszajelzést már a vállalkozásod indításától kezdve el kell kérned.






5+1. GOOGLE ADS

Vállalkozás indításkor minden bevétel, minden cashflow számít, ezért arra kell törekedned, hogy a bevételeid a legmagasabb szintre hozd, míg a kiadásaid folyamatosan csökkented - ez likviditási okokból is tanácsos. A bevételhez ügyfelekre/vásárlókra van szükséged, melyben az online megjelenésedre bátran támaszkodhatsz. Ha már kész van a weboldalad, megjelentél a social medián, megcsináltad a google regisztrálásokat és a keresőoptimalizálást, attól még nem leszel rögtön megtalálható a neten. A keresőoptimalizálásnak elég sok időre van ahhoz szüksége, hogy az organikus találatok között felhozza az oldalad - hónapok, akár egy év is eltelhet, mire kiütsz néhány konkurenciát a rankingból. Ráadásul új belépő esetén a versenytársaid is nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a megjelenésre, így kiéleződik a verseny.


Neked azonban induló vállalkozásként nincs arra egy éved, hogy megvárd amíg a SEO működésbe lép. Éppen ezért a Google Ads segít neked kikerülni ezt az időszakot, és egy kis pénzért cserébe már az indulást követően a top listán lehetsz a rankingban a Google Ads kampányaid segítségével. A kulcsszókutatás során feltárt kulcsszavakra történő keresések esetén a te hirdetésed, és az ahhoz hozzá rendelt linket tudod megjeleníteni a keresőknek, akik nagy eséllyel a célcsoportodat képezik (hiszen azokra a kulcsszavakra keresnek amire te hirdetsz).


A Google Ads kampány PPC (Pay per Click) alapú hirdetés, azaz mindig csak az adott kattintásért kell fizetned. Fel kell töltened a költségvetési kereted egy általad meghatározott összeggel, be kell állítanod a napi limitet amit megközelítőleg költeni szeretnél, és a kulcsszó kattintási költsége alapján ez elegendő lesz napi X mennyiségű kattintásra. A kulcsszavak ára kicsit úgy működik mint a tőzsde: minél többen hirdetnek egy kulcsszóra, az annál drágább lesz. Ráadásul van lehetőség licitálni is egy adott kulcsszóra, azaz többet ajánlani egy kattintási költségért, mint ami az alap ára - ez garantálja nekünk az első helyezési találatot, viszont fölviszi a kulcsszó értékét is mások számára.


A Google Adwords kampányok akkor működnek jól, ha a statisztikára építed őket. Analizálni kell a kulcsszavak költségét és hatékonyságát, tehát hogy mennyien kattintanak arra és abból hány vásárlód lesz. Szoros összhangban kell elemezni az adatokat a weboldaladra integráld Google Analytics bővítménnyel, így megtudod mennyire eredményes az oldalad. Nem csak CPC (cost per click) szegmenst kell megvizsgálnod, hanem az EPC (ernings per click) rátát is, ugyanis ez a fontos számodra. Az EPC azt mutatja meg, hogy egy kattintáson mennyi pénzt keresel. Ez EPC-t a következők alapján számítjuk: ügyfél érték x konverziós ráta. Például ha az ügyfél 100Ft-ot költ 1%-os ráta mellett, akkor az EPC az 1Ft / kattintás, tehát 1Ft-ot keresünk kattintásonként. Az analitikai vizsgálata, a statisztikák értelmezése tehát nagyon fontos, ha hosszútávon egyre hatékonyabb kampányokat szeretnél készíteni.



Ez volt az a 6 prioritás, amire induló vállalkozásként figyelned kell a profi megjelenéshez. Láthatjuk tehát, hogy a minőségi és attraktív megjelenés, design, szöveges tartalom figyelemfelkeltő a social mediában vagy a google-ben, de ezek a platformok a arra a helyre terelik az érdeklődőket, ahol a konkrét cselekvést, vásárlást, tájékozódást el tudják végezni: a weboldaladra. Ha az nincs renden, nincs ellátve a megfelelő webdesignal, nem működik megfelelően, nem suer-friendly vagy zavaros, akkor hiába jó a facebook megjelenésed, nem fogsz elérni konverziót. És ugyanez visszafele is működik: hiába jó a weboldalad, ha a gyenge social media megjelenésed miatt senki nem látogatja azt. Az összhang tehát nagyon fontos, a komplexitáson áll vagy bukik minden.


Az internetes lehetőségek, a digitális technológiai újítások új távlatokat nyitnak meg az üzleti szektorban, és erre a vonatra vállalkozás indításnál neked is érdemes felülnöd. Tudjuk, hogy nem kevés munka és elég komplex, helyenként bonyolult folyamatokat kell majd elvégezned, de ez az energiabefektetés mindenképpen megtérül a számodra.


Amennyiben szeretnéd a segítségünket kérni a komplex, online megjelenésben, ajánljuk figyelmedbe csomagjainkat, vagy kérj tőlünk árajánlatot.





218 megtekintés

Kapcsolat

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség - Komplex online megjelenés induló vagy a digitális térre újonnan belépő vállalkozásoknak. Erősségünk a design és a bizalom. Grafikai tervezés, weboldal készítés, közösségi oldal kezelés, grafikus borítóvideó, stúdió munkálatok.

+3631 782 5680

Budapest, XIV.

Maradjunk kapcsolatban! Fontos híreket, trükköket és tippeket küldünk neked spam helyett.

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség   |    All rights officially reserved.