0631/782 5680

logo1.png

Milyen a jó digitális reklámtábla? - ezekre figyeljen vásárláskor

Frissítve: 2019. nov 8.

Azt már az előző posztunkban kitárgyaltuk, hogy mi a különbség a digitális reklámtábla és a hagyományos lakossági képernyő között, ám ideje foglalkoznunk azzal is, hogy milyen szempontokat vegyünk figyelembe ha reklámtáblát választunk. Ez következik most.



Milyen a jó digitális reklámtábla?


Mi az a digitális reklámtábla?

A digitális reklámtábla különböző grafikai és médiatartalmak megjelenítésére alkalmas, kereskedelmi célra használt digitális felület. Ez a felület statikus képek megjelenítésén kívül dinamikus videótartalmak lejátszására is alkalmas, ami ezáltal hatékonyabb ügyfél-kommunikációs marketingstratégiát tesz lehetővé. Leginkább promóciós, reklám tevékenységekkel teszi hatékonyabbá az ügyfélszerzést és az értékesítést, de vállalati belső kommunikációhoz és útbaigazító rendszerekhez is használják.


Az érintőképernyős, más néven interaktív digitális reklámtábla a digitális reklámtáblák azon típusa, amely képes interakcióba lépni a látogatókkal, és érintés útján egyoldalú kommunikációt folytatni az ügyfelekkel. Az érintőképernyő nem csak megkönnyíti az emberek számára a számítógéppel folytatott kapcsolatot, hanem élvezhetőbbé és felhasználóbarátabbá is teszi azt.


Interaktív digitális reklámtábla

Mérlegelési szempontok

A következőkben összeszedtünk néhány szempontot, ami alapján érdemes mérlegelni digitális reklámtáblák között ha beruházásra kerül a sor. Bár többszörösön megtérül a költsége, azért érdemes végig venni a szempontokat mert nem pár száz forintos tételekről van szó. Ha rosszul fektetünk be egy-egy digitális reklámtáblába, annak hatékonysága messze elmaradhat az elvárttól. Mutatjuk miért:


1. Képernyőméret

A leggyakrabban előforduló döntési hiba a méretet illetően az, hogy a budgethez igazítjuk a képernyő méretét. Minél nagyobb a rendelkezésünkre álló összeg, annál nagyobb képernyőt érdemes venni, legalábbis a jelenlegi gyakorlat szerint. Ez azonban totálisan rossz megközelítés, hiszen az alkalmazástól függően sok esetben rengeteget spórolhatunk egy kisebb képernyővel is, anélkül, hogy csökkenne a hatékonysága a digitális reklámtáblának. Sőt, olyan esetről is tudunk, amikor egyenesen nem ajánlott a nagy képernyő bizonyos helyeken történő alkalmazáshoz (pl. night clubban, piszoár felé fölösleges az 55'-ös képernyő). Természetesen ez fordítva is igaz: ha budget nem engedi meg a megfelelő képernyőt, akkor annak marketing szempontból a hatékonysága többszörösen is elmaradhat az elvártnál. A következő táblázatban összefoglaltuk, hogy felbontástól és a távolságtól függően melyek az ajánlott méretek a digitális reklámtáblák alkalmazása során:


Ajánlott képernyőméret elhelyezés távolságától függően.

3 méteren túl már a LEDFAL technológia ajánlott, ahol már érdemes a rendelkezésre álló felülethez igazítani a ledfal méretét. A 0,5 méter alatti megoldásokhoz még röviden megjegyeznénk a tablettartó konzolok lehetőségét is. Kis felületeknél, ahol nagyon közel állnak a digitális felülethez (pl. a már említett piszoár fölé) tökéletes megoldást kínálnak a tabletek is, hiszen az apró méret miatt itt nincs akkor jelentősége a képernyő fényerejének, a betekintési szögnek stb. mint a nagyobb méretek esetében.


2. Gyártó

A gyártó mint mérlegelési szempont egy elég szubjektív dolog tud lenni. Vannak, akik rendkívül elkötelezettek egy korábban jól bevált márka mellett, vannak, akiknek az ár számít és vannak, akiknek igazából teljesen mindegy, csak hatékony megoldás legyen. Vannak azonban olyan járulékos szempontok a gyártótól adódóan, amiket mindenképpen érdemes figyelembe venni. A digitális reklámtáblák terén két nagy versenyző van, az LG és a Samsung, de érdemes a Panasonicot is megemlíteni itt. Az Egyesült- Államokban és Nyugat-Európában már leginkább a Samsung került fölénybe, de Kelet-Európában, Kínában és a Közel-Keleten inkább az LG-vel találkozni a leggyakrabban. A következő lehetőségeket tudják a gyártók befolyásolni:

Garancia - készülék típus, méret, és felbontástól függően eltérő lehet egyes gyártóknál. Általában 3 évet szoktak adni.

Szerviz - fontos szempont, hogy hiba esetén van-e dedikált szervizpartnere az adott gyártónak a városodban vagy az országodban. Budapesten a Samsung és az LG is rendelkezik szervizpartnerrel. Vidéki vállalkozások számára rossz hír, hogy ha nincs helyi dedikált szerviz akkor a képernyő beszállításának költsége a tulajdonost illeti.

Kompatibilis szoftverek - bár az okos készülékek sorában nem tűnik fontos szempontnak, de mindenképpen figyelembe kell venni, hogy milyen bővíthető tartalomeketelő szoftverekkel kompatibilis a képernyő. A mi szolgáltatásunk esetében egy egyedi fejlesztésű szoftvert használunk, ami kompatibilis minden okos készülékkel, de vannak olyan médialejátszók, amelyekről ez nem mondható el.




LG székház, Dél-Korea


3. Fényerő

A fényerőt a digitális reklámtábláknál úgynevezett "candle per meter" mértékegységgel mérik. Ez a mértékegység azt adja meg, hogy egy négyzetméterre jutó felület hány gyertya erejével világít. Minél magasabb a mértékegység, a képernyő annál erősebb fényt tud adni, és minél erősebb a fény, annál figyelemfelkeltőbb a digitális reklám. Kültérben elhelyezett, fényes nappal üzemelő képernyők esetében kiemelten fontos a magas fényerő, legalább 500cd/m2+ az ajánlott. Tehát a képernyők között mindenképpen érdemes megnézni a cd/nm2 mértékegységet, és összehasonlítani ezeket.


Egy erős fényerejű (500cd/nm2+) beltéri digitális reklámtábla


4. Fogyasztás

Üzletemberként talán a költségmenedzsmentet kéne kiemelnem, melynek a lényege, hogy minden lefaragható költséget le kell faragni, így a fogyasztás költségeit is. Ez is egy fontos szempont, de a legfontosabb talán az ökológiai lábnyomunk. Ha nem tudunk dönteni két digitális képernyő között, akkor legyen a döntő paraméter ez. Ha ugyan azzal a teljesítménnyel és fényerővel lehetőségünkben áll kevésbé megterhelni a környezetünket, akkor az már fél siker.



5. Tanúsítványok

A tanúsítványok a képernyő valamilyen szakmai minősítését jelentik. Bizonyos pályázatoknál vagy vállalati policyk esetén csak is kizárólag egyes tanúsítványokkal rendelkező képernyők helyezhetőek üzembe. Ezek a tanúsítványok minősíthetik a képernyő biztonságosságát, ütésállóságát, kiemelt energia takarékosságát, vagy kültéri védettségét. Attól függően, hogy milyen környezetbe helyezzük a képernyőt, meg kell keresni a megfelelő tanúsítványt. Ebben kollégáink szívesen állnak ügyfeleink rendelkezésére.


6. Kompatibilis

Sok csatlakozó van, amit a gyakorlatban digitális reklám funkcióhoz nem használunk. A digitális képernyők a különféle okos megoldások miatt általában gyárilag el vannak látva a fontosabb csatlakozókkal és kimenetekkel (input & outpu). Nagyon ritkán fordul az elő, hogy valamilyen átalakítót kell használunk. Kompatibilis szempontjából a fontosabbak:

  • HDMI - általában minden kereskedelmi kijelző rendelkezik HDMI csatlakozóval. A HDMI nagyobb és gyorsabb adatátvitelre képes a képernyő és a médialejátszó között, ezáltal fokozva a teljesítményt. a HDMI csatlakozók 3 típusa a legelterjedtebb, a standard, mini és a micro.


HDMI csatlakozók

  • USB3.0 - általában az adathordozók (pendrive) miatt fontos, de egyes mini PC-k is képesek USB-n keresztül csatlakozni a képernyőkhöz.

  • RJ35 - ez egy ethernet kábel csatlakozója, azaz a helyi internetet közvetlenül a képernyőhöz is van lehetőség csatlakoztatni.

  • DVI-D - A digitális reklámtáblába integrált grafikus kártya csatlakozója. A grafikus kártya DVI-D csatlakozója csak digitális jelet küld, míg a DVI-I csatlakozó digitális jeleket (digitális kijelzőket, pl. Síkképernyős LCD monitorokat) és analóg jelet küldhet (régebbi kijelzőkhöz, például egy CRT monitor) egy DVI-VGA adapter segítségével.



7. Felbontás

A korábbi táblázatban már szerepelt, de fontos szempont a felbontás is a kijelzőknél. Ugyan olyan méretű digitális reklámtábla ugyan nem ugyan azt a képet képes adni. Minél nagyobb a felbontás, a képernyő annál élesebb képet tud adni. Az alábbiakban a legfontosabb és legelterjedtebb felbontás típusokat kell összehasonlítani:

FULL HD 16:9 1280 x 720

FULL HD 16:9 1920 x 1080

UHD (4K) 16:9 3840 x 2160

UHD (8K) 16:9 7680 x 4320


Felbontások közötti különbség.


8. Paneltechnológia

Az LCD (Liquid Crystal Display) két réteg polarizált folyadékkristályt használ a képernyőn megjelenő szín és fényminőség szabályozására. Ezeket a rétegeket ezután háttérvilágítássál fénydiódák (LED háttérvilágírás) világítják meg. Ezzel szemben a LED-jelzőfények (Light Emitting Diodes) egy sor fénykibocsátó diódát tartalmaznak, amelyek mindegyike különálló képpontként működik a videó kijelző számára. A LED-ek fényt generálnak, amikor a dióda elektromosság alá kerül.

Lefordítva a fentieket tehát az LCD nagyobb felbontást tesz lehetővé, és beltéri, üzleti környezetbe ajánlott az alkalmazásuk, míg a LED magasabb fényerő produkálására képes, és óriási méretű képernyőkhöz ajánlott, általában kültérre. Tehát elegendő a döntésünket arra az egyszerű kérdésre alapozni, hogy beltérre vagy kültérre szánjuk-e a digitális felületet.

A kettő paneltípuson kívül létezik még TN, IPS, OLED, QLED paneltechnológia is, de ezek tulajdonságai inkább a lakossági piacon feszülnek össze.



Nagy teljesítményű kültéri LED táblák.

Összességébe véve a tapasztalatunk az, hogy az esetek többségében nem szükséges ennyire mélyen belemenni a témába. Kezdetben már az is fontos lépés, hogy kereskedelmi kijelzőt használunk lakossági televízió helyett. Vannak azonban szituációk, amikor ennél még sokkal részletesebben is ki kell fejteni a témát (pl. pályázatok, közbeszerzések esetén).


Modern világunk rohamosan változik, fejlődik, és nagyon nehéz nyomon követni már a technológiai újításokat, de mi a Black Cornernél próbálunk lépést tartani, és ügyfeleinket mindig naprakész információval tájékoztatni a digitális reklámvilág újításairól. WEBWE Digitális Ügynökség - egy jó partner.

87 megtekintés

Kapcsolat

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség - Komplex online megjelenés induló vagy a digitális térre újonnan belépő vállalkozásoknak. Erősségünk a design és a bizalom. Grafikai tervezés, weboldal készítés, közösségi oldal kezelés, grafikus borítóvideó, stúdió munkálatok.

+3631 782 5680

Budapest, XIV.

Maradjunk kapcsolatban! Fontos híreket, trükköket és tippeket küldünk neked spam helyett.

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség   |    All rights officially reserved.