0631/782 5680

logo1.png

A meghibásodott digitális reklámtáblák veszélyei - mire figyeljünk ilyenkor?

Nincs kellemetlenebb dolog, mint amikor a legnagyobb forgalomban valamiért nem működik megfelelően a digitális reklámtáblánk. Amikor nagy a pörgés, és mindenkinek meg van a maga dolga, rendszerint senkinek sincs ideje a javítással foglalkozni. Már csak azért sem, mert sok esetben az üzletvezetők azt gondolják, hogy ehhez a "javításhoz" valami smart TV specialista, vagy nagy szaktudással rendelkező szerelő szükséges. Pedig a valóság az, hogy a legtöbb esetben minimális beavatkozás is elegendő hogy helyre állítsuk a megfelelő állapotot.


Meghibásodott digitális reklámtábla csúcsforgalomban.

A gond akkor kezdődik, amikor nem tekintjük prioritásnak a helyreállítást, és akár órákon keresztül is hibás állapotban üzemelnek a képernyők. A vásárlók jönnek, és a kiszolgálás a legfontosabb - senki sem foglalkozik ilyenkor a digitális reklámtáblákkal. Sajnos a kínos valóság viszont az, hogy az a profit amit az üzleted megtermel mialatt a reklámtábláid rosszul üzemelnek, kb. fedezi a veszteséged amit a hibás készülékek okoznak.


Veszteségek a hibás reklámtáblákból

Veszteségek alatt most nem a képernyő javítási költségeire gondolunk, ahogy azt sokan teszik, főleg úgy, hogy a képernyők 2 perces beavatkozással is megjavíthatók szaktudás nélkül. Abba is bele kell gondolnunk, hogy üzletileg milyen hátrányok érhetnek minket, amik költségként könyvelhetőek el, és számokban is kimutathatóak. A veszteség nagysága nagyban függ attól, hogy mikor és mennyi időre állnak le a reklámtábláid. A csúcsidő minden üzletágnak mást jelent - a pékségben a reggeli időszak jelenti a csúcsidőt, az éttermekben a déli időszak az ebédidő miatt, a Pub-okban inkább az esti órák számítanak. Tönkre megy a képernyőd, de a csúcsidő miatt nem tudsz foglalkozni vele. Összeszedtünk néhány pontot, ami ilyenkor veszteségként könyvelhető el üzleted számára:

  • Új ügyfelektől eshetsz el: Bárhol is legyen az üzleted, fenn áll az esélye annak, néhányan most tartózkodnak először az üzlethelyiséged körül. Még akkor is, ha sok a visszatérő vendéged, és mindenki tudja hogy mivel foglalkozol. Tönkre megy a képernyőd, de csúcsidő van, nincs időd foglalkozni vele. Ilyenkor az történik, hogy a néhány potenciális ember számára nem tudod ajánlataidat megfelelő kommunikálni, Nem tudod informálni őket arról, miért is jó nálad vásárolni / ebédelni / olvasni. Mindössze néhány másodperc áll ilyenkor a rendelkezésedre, hogy meggyőzd őket egy jó digital marketinggel, és a potenciális vevőkből új ügyfelek legyenek. Mivel hibás a táblád, ez már nem sikerül, elesel az extra bevételtől, ráadásul lehet hogy a látogatók visszatérő vendégek is lehettek volna, ami hosszútávon még több költség. Lehet, hogy nem hangzik túl komoly dolognak, de forduljon elő csak pár óra hosszára a probléma, és te mgad sem fogod tudni mennyi extra bevételtől estél el.

  • Presztízsveszteség: Már meglévő ügyfeleid megitélését is rontják, ha nem javítasz ki huzamosabb ideig egy ilyen hibát, de biztos lesznek, akik nem rajongonaka érted csak néha beugranak vásárolni. Ők a penge élen táncoló vásárlók, és a kényes természetüknek akár ez is elég hoyg elpártoljanak tőled. Nem beszélve arról, hogy nagyon ciki, és a hibát hidd el mindenki észre veszi.

  • Igénybe nem vett szolgáltatás: Akár az egész napod eltelhet úgy, hogy észre sem vetted azt, hogy képernyőid nem működnek. Ez óriási veszteség, de technikailag még a szolgáltatásért és fizetsz, amit aztán nem használsz ki egy teljes napig. Olyan ez, mintha a lefolyóba engednénk a vizet egész nap. A képernyők üzemi fenntartási költségei, az áram, a digitális kommunikációért fizetett szolgáltatás ára, a pednrivok vagy adathordozók költségei mind leírhatók egy adott időtartamra. Ezek az ún. mikro költségek, amiket nem szoktunk figyelembe venni, de bizony az eredménykimutatásnál ott lesznek.


Meghibásodott képernyő rontja üzlethelyiséged belső hangulatát.


Mit tehetünk?

Ha most a sales miatt írtuk volna meg a blogot, akkor azt mondanám sürgősen szolgáltatót kell váltani (miránk természetesen :D ), de mivel szinte egyedülállók vagyunk így nem igen van másik szolgáltató. Amit vészhelyzet esetében tehetünk, sorrendben:

  1. Foglalkozzunk vele: tudom, hogy nagy a prögés, kevés a kapacitás, de egy pár perc erejéig add át a kollegádnak a feladatköröd. Nem fog neki örülni, mert extrém túl terhelt lesz, de hidd el egy pár perc alatt meg lehet javítani a legtöbb esetben a képernyőt.

  2. Ellenőrizd a kábeleket: a zöld képernyőt legtöbb esetben egy megprosodott csatlakozó vagy megtört kábel okozza. A probléma biztosan az adatkapcsolattal lesz, tehát az eszközzzel ami továbbítja a jelet a képernyődbe. Húzd ki a kábeleket, fújd meg őket és dugd vissza. A leggyakrabban ennyi elég is szokott lenni. Ha nem, akkor valószínűleg egy megtört és meghibásodott kábel lesz a probléma, ezt ki kel lcserélni. Ehhez a munkához azért ne kezdj hozzá, mert a kolelgád akit egyedül hagytál csúcsidőben nem fog örülni.

  3. Ellenőrizd a beállításokat: néhány esetben a képernyők alapbeállításon határozzák meg a kék, zöld és piros értékeket a képen. Ilyenkor meg kell nézned az alapbeálíltásokat, nincs-e véletlenül elállítva valami. Néhány képernyőhöz külön hozzáférés kell a technikai menühöz, a hagyományos távirányítóról nem férhetsz hozzá. Ehhez általában egy kód kell, amit a technikusok tudnak.

  4. Kapcsold ki: a képernyő kikapcsolásával is veszíthetsz új ügyfeleket, de legalább a többi járulékos költséget (pl. fogyasztás, üzlethelyiség rossz megitélése, presztízsveszteség, stb.) nem fog nak termelni. Ha az előző pontok nem váltak be, akkor tehát érdemes kikapcsolnod és egy szakembert hívnod aki megnézi a képernyőket.


10 megtekintés

Kapcsolat

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség - Komplex online megjelenés induló vagy a digitális térre újonnan belépő vállalkozásoknak. Erősségünk a design és a bizalom. Grafikai tervezés, weboldal készítés, közösségi oldal kezelés, grafikus borítóvideó, stúdió munkálatok.

+3631 782 5680

Budapest, XIV.

Maradjunk kapcsolatban! Fontos híreket, trükköket és tippeket küldünk neked spam helyett.

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség   |    All rights officially reserved.