0631/782 5680

logo1.png

Hatékony home office tippek egy digitális ügynökségtől!

Ebben a cikkben összegyűjtöttük azokat a technikáinkat és eszközeinket, amivel digitális ügynökség révén a koronavírus vészhelyzete és egy lehetséges karantén esetén is tovább tudunk dolgozni az elvárt színvonalon.

A koronavírus miatt kialakult helyzetről már rengeteget olvashattunk, és bizonyára arról is sokan tudnak, hogy a gazdaságot és az üzleti környezetet is érinti. Kényszerszabadságok, elmaradó rendezvények és expók, csökkenő kereslet (vagy éppen növekvő ha a maszkokat és a kézfertőtlenítőket tekintjük), kieső munkaerő, csak hogy néhány problémát említsek amivel a KKV szektornak szembe kell néznie. Neked, mint vállalkozó azonban felelősséged van abban, hogy a veszteségeket a lehető legkisebb szintre redukáld, hiszen az év végi eredménykimutatásod nem lesz elnéző veled a vírus miatt.


Leggyakoribb üzleti hibák a koronavírus ideje alatt:

Először is szögezzünk le egy valamit: a KKV-k jelentős többségét nem közvetlenül a korona vírus miatt éri üzleti kár, hanem azért, mert a félelem miatt elhamarkodott, nem következetes döntések sorozatát hoznak meg a vezetők. A leggyakoribb hibák amikkel eddig találkoztunk:

  • Indokolatlanul, hirtelen bezárnak több hétre

  • Nem tájékoztatják az ügyfeleiket

  • Megszakítanak minden kapcsolatot a beszállítóikkal és az ügyfeleikkel mindenféle tájékoztatás vagy figyelmeztetés nélkül

  • HomOffice helyett kényszerszabadságot rendelnek el az alkalmazottaknak (esetenként fizetés nélkül, ami igencsak megrendítheti egy munkavállaló elköteleződését)

  • Nem tudnak hatékonyan kommunikálni a kollégák egymás között, félrecsúsznak az információk, romlik a színvonal

  • Felmentve érzik magukat a teljesítési határidők alól a vészhelyzet miatt

  • Felhagynak a marketinggel és elveszítik a kapcsolatot célcsoportjukkal

  • Halogatják a kitűzött célokat és úgy tesznek mintha "megállt volna az élet"

  • Szüneteltetik a google kampányokat és a social media hirdetéseket

  • És a legsúlyosabb: a teljes webshop előfizetést szüneteltetik, nem fogadnak rendeléseket.


A kialakult helyzetet persze nem kell alábecsülni, de következetesen, megfontoltan kell felkészülni, és nem úgy mint egy kocsis, aki elengedi a fogatot és aztán a szekér megy amerre megy, majd csak kiköt valahol.

Persze az óvatosság fontos, és a saját és környezetünk épségének megóvása érdekében kerülni kell a zsúfoltabb helyeket, így a szabadságolás teljesen jó opció lehet a krízishelyzet idején.


Megoldás: HOME OFFICE

Persze tudjuk, hogy nem minden területen megoldható a home office, de ha olyan szektorban mozogsz, hogy ezt meg tudod oldani, akkor most adunk néhány tippet amivel hatékonyan fogtok tudni dolgozni otthonról is. Ügynökségünk évek óta home office párti, hiszen számos előnye van ennek a munkavégzési fázisnak, és itt most nem csak arra gondolunk, hogy nem kell tömegközlekedéssel utaznod, hanem arra is, hogy a működésünket közvetlen módon egyáltalán nem befolyásolja a jelenleg kialakult helyzet. A home office egy rugalmas, szabad és bizalmon alapuló munkakapcsolat, és ha jó vezető vagy, akkor sokkal hatékonyabb munkavégzést eredményezhet. Elmondjuk hogyan, íme 3 tipp tőlünk - nektek.


TIPP #1: Szoftverek, programok

A megfelelő szoftverek és programok segítenek neked abban, hogy a home office során is hatékonyan tudjatok együttműködni egy-egy projekten. Mi évek óta ezt tesszük, ezért megosztunk veletek néhány programot amit mi is használunk:

  • Kommunikáció A kommunikáció legegyszerűbb módja a konferenciahívás, amire skype vagy a google hangouts is alkalmas, de akár egy egyszerű facebook messenger is működhet. A Skype és a google esetében nagyon hasznos a fájlküldési opció, tehát beszélgetés közben viszonylag nagyméretű fájlokat is könnyen át tudtok dobni egymásnak. Skype Google Hangout

A Skype felülete egyszerű és logikus, könnyen megtanulod kezelni.
  • Távoli vezérlés Ha a számítógéped a munkahelyen van, vagy a kollega elakad valamilyen folyamatban és nem tudod neki elmagyarázni hogyan tovább mert komplikált a dolog, akkor a távoli vezérlés segítségével könnyedén beavatkozhatsz. A TeamViewer lehetővé teszi, hogy direktbe csatlakozz egy másik számítógépre, ahol szintén telepítve van a program. Miután csatlakoztál, ugyanúgy látod a másik gép asztalát mint a sajátod, és az egeret is ugyan úgy tudod használni. A díjmentes verzióban 5 percig vezérelheted a távoli számítógépet, viszont ha a munkátok ennél többet igényel, akkor előfizetés szükséges. TeamViewer TGX Bitrix24

A TeamViewer az egyik legnépszerűbb távoli vezérlést lehetővé tévő program.
  • Adatküldés Nálunk is gyakran előfordul, hogy nagy méretű grafikai fájlt kell egymásnak küldenünk. A gmail, skype, google kapacitása limitálva van, ezért a nagyobb fájlokat fájlküldők segítségével tudjátok átküldeni egymásnak. Ezeket nem kell telepíteni, egyszerűen elérhetőek a böngésződben, és egy bizonyos szintig díjmentesek is. WeTransfer Toldacuccot Google Drive

A WeTransfer felületét a saját arculatodra tudod alakítani.
  • Outsourcing, CRM, Ha rendelkeztek vállalati CRM-el, akkor mindenképpen kérjetek hozzáférést ahhoz, vagy az irodai gépeteken keresztül a TeamViewer segítségével használjátok tovább, hiszen így minden marad a megszokott kerékvágásban. Ha viszont nincs CRM-etek, és kerestek valami programot, ahol kiszervezheted a kollegáknak a feladatokat, ahol nemgézheted elkészültek-e már, mennyi idő van hátra a határidőig, akkor itt van néhány hasznos program: Monday.com thinkproject Gantter

A Monday.com egyszerű és átlátható, percek alatt megtanulod kezelni.

TIPP #2: Teljesítményorientált kiszervezés

Az alkalmazottaiddal/beosztottaiddal szemben a bizalom a legfontosabb, de azért valljuk be: ha voltál alkalmazott és emlékszel még azokra az időkre, a home office inkább jelentett szabadságot mint munkát. Ez nem meglepő, az otthoni környezet sokszor kizökkenthet a munkatempóból. Éppen ezért ügyelj arra, hogy az eddiginél valamivel kevesebb munkát szervezz ki a kollegáidnak, mintha az irodában lennétek. Ami viszont a legfontosabb, az a teljesítmény. Határozd meg konkrétan a határidőt és az elvégzendő feladatokat (ma kész kell lennie ennek a jelentésnek, tervezz meg 1 logót holnap délután 5-ig, stb.). Ezáltal teljesítményhez szabod az otthoni munkavégzést, amit sokkal könnyebb ellenőrizni, és a kolléga sem fogja az órabérért az időd húzni, hiszen ha hamarabb teljesíti a feladatát több szabadideje marad, te pedig határidő előtt megkapod a munkálatokat.

TIPP #3: Működj tovább

A home office elsődleges célja, hogy a vállalkozásod tovább működjön. Továbbra is szolgáljátok ki az ügyfeleket, tartsátok a határidőket, éreztessétek hogy mellettük álltok. Különösen azért is fontos ez, mert a vírus ideje alatt többen maradnak majd otthon. És ha többen maradnak otthon, akkor többen is fognak netezni, azaz rendelni, nézegetni a weboldalad, készülni a vírus utáni időkre. Ilyenkor nem, hogy csökkenteni nem szabad a marketing kiadásokat, hanem egyenesen növelni kell, ugyanis a célcsoportod most lesz a leginkább elérhető. Még attraktívabb megjelenésednek kell, hogy legyen a social medián, hiszen a facebook és az instagram látogatottsága majdnem a duplájára nőtt az elmúlt napokban.


Ügynökségünk híven a digitális vonalához rendszerint home office rendszerben működik, nagyobb projekteknél van közös munka ha azt a feladatok megkövetelik. Viszont ez idő alatt maximalizáltuk a home office hatékonyságát, és évek óta probléma nélkül, maximális hatékonysággal működik. Ez részben a fenti tippeknek köszönhető, nyilván kell egy kis betanulási / hozzászokási idő, de ha sikerül akkor nem fog akadályt jelenteni sem a távolság, sem a koronavírus, sem a pestis.


Reméljük tippjeink neked is segítenek majd elkerülni a veszteségeket.


488 megtekintés

Kapcsolat

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség - Komplex online megjelenés induló vagy a digitális térre újonnan belépő vállalkozásoknak. Erősségünk a design és a bizalom. Grafikai tervezés, weboldal készítés, közösségi oldal kezelés, grafikus borítóvideó, stúdió munkálatok.

+3631 782 5680

Budapest, XIV.

Maradjunk kapcsolatban! Fontos híreket, trükköket és tippeket küldünk neked spam helyett.

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség   |    All rights officially reserved.