0631/782 5680

logo1.png

3 hiba a digitális reklámtáblák használatakor - mire figyeljünk mikor ezt a módszert alkalmazzuk!

Frissítve: 2019. nov 8.


Hibák a digitális reklámtáblák használatakor.


Az már egy jó lépés ha digitális képernyőkkel próbálod üzletedre felhívni a figyelmet, de professzionális tartalmat kell alkalmaznod ha vállalkozásod valóban a következő szintre akarod emelni. Többféle pszichológiai tanulmányunk is van arról, hogyan reagálnak az emberek a digitális reklámtáblákra és milyen elemeket kell alkalmazni ahhoz, hogy az információd célba érjen. Mi a black-cornernél mindig figyelembe vesszük ezeket az elveket amikor digitális tartalmakat készítünk.


Összefoglaltuk a 3 leggyakoribb hibát amikkel a hétköznapok során nap mint nap találkozunk, és amiknek a megoldását végső soron hivatásunknak tekintjük. Ez a három hiba még mindig a jobbik eset lesz ahhoz képest, mintha egyáltalán nem rendelkeznél digitális képernyőkkel. Hogy könnyebb legyen elképzelni miről is lesz szó fotókkal fogjuk prezentálni az adott eseteket.


  • No.3: Hagyományos lakossági televízió használata

Rossz megoldás:

Technikailag bár megoldható, hogy hagyományos lakossági televíziót használj digitális reklámtáblaként, hiszen a mi szolgáltatásunk is applikálható a hagyományos okos tévékhez, sőt, még touchfoilt, azaz érintőfóliát is tudunk hozzá installálni amivel érintő-képernyővé konvertálhatjuk, ám mindezek ellenére sem ajánljuk ezt a megoldást. Ezek a televíziók lakossági felhasználásra lettek optimalizálva, és nem arra hogy napi 16 órát pörögjenek a kirakatodban, mert idő előtt bekrepálnak, és fizetheted a javítást. A betekintési szögük is sokkal aránytalanabb, szinte csak szemből láthatóak normálisan a tartalmaid, illetve a fényereje is alacsonyabb.

Hagyományos televízió használata digitális reklámtáblaként.


Jó megoldás:

Mind a Samsung mind az LG gyárt kereskedelmi képernyőket (commercial screen), viszont ezeket nem lehet a hagyományos hipermarketekben beszerezni. Csak is kijelölt viszonteladókon keresztül lehet hozzájuk jutni. A jó hír az, hogy cégünk az LG Hungary hivatalos márka-képviseletének a minősített viszonteladója. A kereskedelmi képernyők

  • fényereje nagyobb, így minőségibb képet adnak és felhívjak magukra a figyelmet

  • megnövelt élettartammal rendelkeznek, napi 24 órás üzemidőre tervezték őket, és európai garanciával rendelkeznek

  • erősebb internetkapcsolattal rendelkeznek, jobban érzékelik a wifit

  • rendelkeznek belső memóriával, így ha elmegy az internet a legutolsó tartalmat memóriából zavartalanul játssza tovább

  • megnövelt a betekintési szöge, minden oldalról jól látni a képernyőt

  • törés álló képernyő egy bizonyos erőszintig

Professzionális, megemelt fényerejű kereskedelmi képernyő, mint digitális reklámtábla.


No.2: Előnytelen környezet


Rossz megoldás:

Maximálisan akkor tudod kihasználni a digitális reklámok előnyét, ha minden apróságra figyelsz az üzemeltetés közben. Ilyen apróság a környezet is. Fontos hogy a képernyő, és az abban lejátszott tartalom harmonizáljon a környezettel. Ne legyenek ellentmondások, eltérő stílusú grafikai elemek, az arculatoddal nem azonos tartalmak. Figyelned kell, hogy ha pl. steampunk stílusú a hely ahová a képernyőd helyezed, ne alkalmazz noir jellegű grafikai elemeket tartalmadban, vagy rózsaszín áttűnéseket, amivel persze nincs semmi gond, ha mondjuk szépségszalont üzemeltetnél.


A környezetet illetően az egyik leggyakoribb jelenség amivel találkozni még a zsúfoltság. Minden apró négyzet-centiméterre jut egy szórólap, egy akció, egy kedvezmény felirat a digitális reklámtábla körül. Színes grafikák, vynil fóliák amivel sokan a figyelmet akarják felhívni vagy az üzlethelyiséget színesebbé, vonzóbbá tenni. Ez totálisan rossz megoldás. Egyrészt a jól elhelyezett digitális reklámtábla önmagában figyelemfelkeltő - minden ami körülötte van csak szemét. Másrészt a képernyő önmagában elég informatív, senki nem fogja az apró cetliket elolvasni. Ne akarja egyszerre ennyi infót lenyomni a szerencsétlen ügyfél torkán mert úgysem fog sikerülni, és legfeljebb összezavarodik és elmegy.

Előnytelen, zsúfolt és zavaros környezet a digitális reklámtábla körül.

Jó megoldás:

Szerencsére sok jó megoldással is találkozni, saját tapasztalatom szerint inkább a nagyvállalatoknál és nevesebb márka-képviseletek üzlethelyiségeiben. Sokan azt hiszik hogy nekik könnyű, mert nagyvállalatok rendelkeznek sok kapacitással, saját marketingosztállyal, brutális tőkével. A valóság viszont az, hogy ezek egyike sem szükséges a jó digitális kommunikációhoz.


Profin beépített digitális reklámtábla a RENO üzletében.

No.1: Koncepciótlan grafikai és médiatartalom


Extra fényerejű digitális reklámtábla ide, igényes környezet oda, a lényeg mégis csak maga a tartalom amit lejátszol.


Rossz megoldás:

A gyorsan összecsapott, átgondolatlan grafikai tartalom sok esetben kontra produktív, azaz pont az ellenkezőjét éred el vele mint amit szeretnél. A potenciális ügyfelek figyelmét legfeljebb az kelti majd fel, hogy ennél a megoldásnál már láttak jobbat is. Persze lehet arra alapozni, hogy 10 emberből 2 még így is bevonzható, de hát miért tennéd, ha professzionálisabb megoldással 10-ből 7 embert is bevonzhatnál.


A rossz, vagy kevésbé hatékony grafikai tartalom sajátossága, hogy nincs konstruktívan felépítve, nem illeszkedik a vállalati arculathoz, nem alkalmaz figyelemfelkeltő effekteket. Csak van magának, lóg a levegőbe mint egy statikus plakát vagy poszterkeret. Nincsenek a lényegi információk megfelelően kommunikálva (pl. ár, terméknév stb) vagy pont ellenkezőleg, túl sok információ van felszórva a táblára. Jó lépés ha van kijelződ, de ilyen tartalommal kb. elpazarlod a lehetőséget. Szélsőséges esetben ez még extra költségeket is generál, hiszen nincs mérve a hatékonysága a tartalmadnak, nem tudni hogy az konvertál-e egyáltalán ügyfeleket, és ha igen akkor mennyit.


Lehet persze powerpoint-tal próbálkozni ha kreatív az ember, sőt, apró trükkökkel egész hatékony contentet össze lehet vakarni.


A lényeg, hogy hiába figyelsz az arculatra, hiába figyelsz a környezetre, ha a tartalmad nem megfelelő.






Jó megoldás:

Egy tesztvezetéses rendezvényére készítettük ezt az interaktív digitális totemoszlopot. A belső mozgás szenzor integrációnak köszönhetően a totem bemutatófilmeket játszott az autókról, és amikor valaki megközelítette a készüléket másfél méteres távolságban, átváltott interaktív tartalomra, ahol manuálisan kiválasztható volt az adott típus, és érintésre bővebb információt kaphattak a látogatók. Megemelt fényerő, esztétikus megjelenés, letisztult design igényes környezetbe.


Igényesen elhelyezett interaktív digitálsi totem a Mercedes arculatához illeszkedő tartalommal.

Nem elég kreatívnak lenni a digitális reklámvilágban, de ismerni kell a legújabb technológiákat is. Ismerni és alkalmazni kell tudni a megfelelő körülmények között. Cégünk a Black Corner rendelkezik nem csak a technológiával, de a megfelelő kreatív kapacitással is.

232 megtekintés

Kapcsolat

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség - Komplex online megjelenés induló vagy a digitális térre újonnan belépő vállalkozásoknak. Erősségünk a design és a bizalom. Grafikai tervezés, weboldal készítés, közösségi oldal kezelés, grafikus borítóvideó, stúdió munkálatok.

+3631 782 5680

Budapest, XIV.

Maradjunk kapcsolatban! Fontos híreket, trükköket és tippeket küldünk neked spam helyett.

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség   |    All rights officially reserved.