0631/782 5680

logo1.png

3 hiba a digitális reklámtáblák használatakor - mire figyeljünk mikor ezt a módszert alkalmazzuk!

Frissítve: 2019. nov 8.


Hibák a digitális reklámtáblák használatakor.


Az már egy jó lépés ha digitális képernyőkkel próbálod üzletedre felhívni a figyelmet, de professzionális tartalmat kell alkalmaznod ha vállalkozásod valóban a következő szintre akarod emelni. Többféle pszichológiai tanulmányunk is van arról, hogyan reagálnak az emberek a digitális reklámtáblákra és milyen elemeket kell alkalmazni ahhoz, hogy az információd célba érjen. Mi a black-cornernél mindig figyelembe vesszük ezeket az elveket amikor digitális tartalmakat készítünk.


Összefoglaltuk a 3 leggyakoribb hibát amikkel a hétköznapok során nap mint nap találkozunk, és amiknek a megoldását végső soron hivatásunknak tekintjük. Ez a három hiba még mindig a jobbik eset lesz ahhoz képest, mintha egyáltalán nem rendelkeznél digitális képernyőkkel. Hogy könnyebb legyen elképzelni miről is lesz szó fotókkal fogjuk prezentálni az adott eseteket.


  • No.3: Hagyományos lakossági televízió használata

Rossz megoldás:

Technikailag bár megoldható, hogy hagyományos lakossági televíziót használj digitális reklámtáblaként, hiszen a mi szolgáltatásunk is applikálható a hagyományos okos tévékhez, sőt, még touchfoilt, azaz érintőfóliát is tudunk hozzá installálni amivel érintő-képernyővé konvertálhatjuk, ám mindezek ellenére sem ajánljuk ezt a megoldást. Ezek a televíziók lakossági felhasználásra lettek optimalizálva, és nem arra hogy napi 16 órát pörögjenek a kirakatodban, mert idő előtt bekrepálnak, és fizetheted a javítást. A betekintési szögük is sokkal aránytalanabb, szinte csak szemből láthatóak normálisan a tartalmaid, illetve a fényereje is alacsonyabb.

Hagyományos televízió használata digitális reklámtáblaként.


Jó megoldás:

Mind a Samsung mind az LG gyárt kereskedelmi képernyőket (commercial screen), viszont ezeket nem lehet a hagyományos hipermarketekben beszerezni. Csak is kijelölt viszonteladókon keresztül lehet hozzájuk jutni. A jó hír az, hogy cégünk az LG Hungary hivatalos márka-képviseletének a minősített viszonteladója. A kereskedelmi képernyők

  • fényereje nagyobb, így minőségibb képet adnak és felhívjak magukra a figyelmet

  • megnövelt élettartammal rendelkeznek, napi 24 órás üzemidőre tervezték őket, és európai garanciával rendelkeznek

  • erősebb internetkapcsolattal rendelkeznek, jobban érzékelik a wifit

  • rendelkeznek belső memóriával, így ha elmegy az internet a legutolsó tartalmat memóriából zavartalanul játssza tovább

  • megnövelt a betekintési szöge, minden oldalról jól látni a képernyőt

  • törés álló képernyő egy bizonyos erőszintig

Professzionális, megemelt fényerejű kereskedelmi képernyő, mint digitális reklámtábla.


No.2: Előnytelen környezet


Rossz megoldás:

Maximálisan akkor tudod kihasználni a digitális reklámok előnyét, ha minden apróságra figyelsz az üzemeltetés közben. Ilyen apróság a környezet is. Fontos hogy a képernyő, és az abban lejátszott tartalom harmonizáljon a környezettel. Ne legyenek ellentmondások, eltérő stílusú grafikai elemek, az arculatoddal nem azonos tartalmak. Figyelned kell, hogy ha pl. steampunk stílusú a hely ahová a képernyőd helyezed, ne alkalmazz noir jellegű grafikai elemeket tartalmadban, vagy rózsaszín áttűnéseket, amivel persze nincs semmi gond, ha mondjuk szépségszalont üzemeltetnél.


A környezetet illetően az egyik leggyakoribb jelenség amivel találkozni még a zsúfoltság. Minden apró négyzet-centiméterre jut egy szórólap, egy akció, egy kedvezmény felirat a digitális reklámtábla körül. Színes grafikák, vynil fóliák amivel sokan a figyelmet akarják felhívni vagy az üzlethelyiséget színesebbé, vonzóbbá tenni. Ez totálisan rossz megoldás. Egyrészt a jól elhelyezett digitális reklámtábla önmagában figyelemfelkeltő - minden ami körülötte van csak szemét. Másrészt a képernyő önmagában elég informatív, senki nem fogja az apró cetliket elolvasni. Ne akarja egyszerre ennyi infót lenyomni a szerencsétlen ügyfél torkán mert úgysem fog sikerülni, és legfeljebb összezavarodik és elmegy.

Előnytelen, zsúfolt és zavaros környezet a digitális reklámtábla körül.

Jó megoldás:

Szerencsére sok jó megoldással is találkozni, saját tapasztalatom szerint inkább a nagyvállalatoknál és nevesebb márka-képviseletek üzlethelyiségeiben. Sokan azt hiszik hogy nekik könnyű, mert nagyvállalatok rendelkeznek sok kapacitással, saját marketingosztállyal, brutális tőkével. A valóság viszont az, hogy ezek egyike sem szükséges a jó digitális kommunikációhoz.


Profin beépített digitális reklámtábla a RENO üzletében.

No.1: Koncepciótlan grafikai és médiatartalom


Extra fényerejű digitális reklámtábla ide, igényes környezet oda, a lényeg mégis csak maga a tartalom amit lejátszol.


Rossz megoldás:

A gyorsan összecsapott, átgondolatlan grafikai tartalom sok esetben kontra produktív, azaz pont az ellenkezőjét éred el vele mint amit szeretnél. A potenciális ügyfelek figyelmét legfeljebb az kelti majd fel, hogy ennél a megoldásnál már láttak jobbat is. Persze lehet arra alapozni, hogy 10 emberből 2 még így is bevonzható, de hát miért tennéd, ha professzionálisabb megoldással 10-ből 7 embert is bevonzhatnál.


A rossz, vagy kevésbé hatékony grafikai tartalom sajátossága, hogy nincs konstruktívan felépítve, nem illeszkedik a vállalati arculathoz, nem alkalmaz figyelemfelkeltő effekteket. Csak van magának, lóg a levegőbe mint egy statikus plakát vagy poszterkeret. Nincsenek a lényegi információk megfelelően kommunikálva (pl. ár, terméknév stb) vagy pont ellenkezőleg, túl sok információ van felszórva a táblára. Jó lépés ha van kijelződ, de ilyen tartalommal kb. elpazarlod a lehetőséget. Szélsőséges esetben ez még extra költségeket is generál, hiszen nincs mérve a hatékonysága a tartalmadnak, nem tudni hogy az konvertál-e egyáltalán ügyfeleket, és ha igen akkor mennyit.


Lehet persze powerpoint-tal próbálkozni ha kreatív az ember, sőt, apró trükkökkel egész hatékony contentet össze lehet vakarni.


A lényeg, hogy hiába figyelsz az arculatra, hiába figyelsz a környezetre, ha a tartalmad nem megfelelő.






Jó megoldás:

Egy tesztvezetéses rendezvényére készítettük ezt az interaktív digitális totemoszlopot. A belső mozgás szenzor integrációnak köszönhetően a totem bemutatófilmeket játszott az autókról, és amikor valaki megközelítette a készüléket másfél méteres távolságban, átváltott interaktív tartalomra, ahol manuálisan kiválasztható volt az adott típus, és érintésre bővebb információt kaphattak a látogatók. Megemelt fényerő, esztétikus megjelenés, letisztult design igényes környezetbe.


Igényesen elhelyezett interaktív digitálsi totem a Mercedes arculatához illeszkedő tartalommal.

Nem elég kreatívnak lenni a digitális reklámvilágban, de ismerni kell a legújabb technológiákat is. Ismerni és alkalmazni kell tudni a megfelelő körülmények között. Cégünk a Black Corner rendelkezik nem csak a technológiával, de a megfelelő kreatív kapacitással is.

234 megtekintés0 hozzászólás
webwe

CONSULTING APPOINTMENT

Kérj időpontot díjmentes konzultációra!

Az első alkalom során megismerjük céljaid, és felmérjük mire van szükséged.

1 órás konzultáció, amely alapján összeállítjuk online megjelenési stratégiádat.

Telefonon, Skypon, Zoomon, vagy akár személyesen is kérheted.

Rugalmasan, kizárólag az általad megfelelő módon és időpontban keresünk meg.

Kiértékeljük online megjelenésed (ha van), és elmondjuk min érdemes változtatni.

Maradjunk

kapcsolatban!

WEBWE | Telefonszám
WEBWE | Email cím
WEBWE | Webolal
WEBWE | Google Fiók
footerline_Rajztábla 1.png
  • WEBWE - Instagram Oldalkezelés
  • WEBWE - Facebook Oldalkezelés

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség   |    All rights officially reserved.