0631/782 5680

logo1.png

Mi legyen az első blogbejegyzésed? 5 legfontosabb tipp a megíráshoz!

Mivel ügynökségünk elindulásának történetében ez az első blogbejegyzésünk, ezért stílusosan úgy döntöttünk, hogy ezt a kérdést vitatjuk meg első témaként, és mivel friss az élmény, ebben a kérdésben próbálunk meg neked segíteni először.


Cafatokra tárgyalt téma már miért fontos a blogírás, de röviden a lényege nem más, minthogy nem tudod egyszerűen pénzel megvenni magadnak a Google organikus találati listáját, de ha még így is lenne sem tenné sikeressé a cégedet: ha nem adsz folyamatosan, értékelhető tartalmat az ügyfeleidnek / vásárlóidnak / látogatóidnak, akkor elveszítik a kapcsolatot veled. Más szempontból a google keresőoptimalizálási irányelvek igencsak megváltoztak az utóbbi pár hónapban, így most már arra is figyelned kell, hogy bizonyos rendszerességgel, értékes és népszerű tartalmakkal frissítsd az oldaladat.


Az első poszt megírása keresőoptimalizálási szempontból is fontos.

Az első poszt megírása szinte a legnehezebb, még a rutinosabb webszövegírók számára is, hiszen az első bejegyzésnek

  • pár másodperc alatt meg kell ragadnia a célcsoportod figyelmét

  • rögtön meg kell találnia a megfelelő hangnemet amivel kommunikálsz

  • olyan contentet kell tartalmaznia ami érdekes az olvasóid számára

  • érezhetővé kell tennie, hogy értesz ahhoz amivel foglalkozol.

Ezek a szempontok elég nagy nyomás alá tudnak helyezni minket, és nem is ok nélkül, hiszen az első blogbejegyzésnek tényleg tökéletesnek és átgondoltnak kell lennie. Ráadásul ha ezek mellett még rutinod sincs a blogírásban, akkor tényleg nehéz helyzetben találhatod magad.


Ezért összeszedtünk néhány tippet, amire támaszkodhatsz majd az első blogbejegyzésed megírásakor.



Ideális hely az első blogbejegyzéshez.

1. Szedd össze a gondolataidat

Mielőtt elkezdenéd a gondolataid koncepciótlanul bedarálni a billentyűzeten, vegyél egy nagy levegőt és gondold át miről fogsz írni. Válassz egy nyugis helyet a parkban, a friss levegőn, vigyél magaddal egy tabletet vagy egy füzetet, és szépen írd le pontokba szedve azokat a gondolatokat amikkel foglalkozni szeretnél. Ne spórold meg ennek az idejét, hiszen ez a lépés a legfontosabb - az alapját fekteted le a bejegyzésednek. Miután megírtad a pontjaidat, egy választott logika alapján rendezd őket sorrendbe (pl. időrendbe, vagy téma szerint).


Ütős cím a blogbejegyzéshez.

2. Találj ki egy ütős címet!

A főcím az első adatsor amivel az olvasód találkozik, és ha rosszul írtad meg, akkor valószínűleg az utolsó is. Úgy képzeld ezt el, mint egy sípályát, ahol az ügyfeled a pálya tetején van, a blogod pedig maga a sípálya, és az ügyfeled épp azon töpreng hogy lecsússzon-e rajta.



A fő cím (és az utána következő bekezdés) pont az első, finom löketet adja meg neki ahhoz, hogy elolvassa a cikkedet. Na persze köztudott, hogy a Google találati listáján óriási a verseny, ezért a headline megalkotásánál nem árt ha figyelembe veszed SEO szempontból is mit írsz. Érdemes kulcsszavakra fókuszálnod, ami jól összefoglalja a témádat, és amire keresnek az emberek is. Ezt a google kulcsozótervezőjében érdemes megnézned.


Ütős kifejezések fontosak a blogírásban.

3. Használj ütős kifejezéseket

Ne gondold, hogy a hivatalos hangnem és a szakkifejezések hitelesebbé teszik majd az amúgy semmitmondó contentedet. De ugyan ez akár fordítva is igaz: a szakmailag jó tartalmat anélkül is lehet kommunikálni, hogy szakkifejezésekkel bonyolítanád. Persze ez nagyban függ a célcsoportodtól, attól, hogy melyik piaci szegmensben helyezkedsz el, és milyen a vállalati branded. Így vagy úgy, a lényeg hogy nem elég jól fogalmazni: kell valami, ami hatásos, ami érzéseket vált ki az olvasóból.


Itt van például a következő mondat:


"Az internetes megoldások új értékesítési felülethez juttathatják vállalkozását, ami által nagyobb árbevétel érhető el."

Ez pedig ugyan az a mondat, másképpen megfogalmazva:

Brutális bevétel az internetes értékesítésből!

Nem kérdés hogy ez utóbbi mondat sokkal ütősebb volt az előzőnél, és hatásosabb headline lehet egy hirdetésnél például. Maga a "brutális" szó is egy keményebb hangot ad a mondatodnak, míg az elsőt megtalálhatod szinte bármelyik szakkönyvben vagy brosúrában, pontosan ezért válik semlegessé, érzelem mentessé. A jó mondatok tehát érzelmet váltanak ki azon felül, hogy állítanak valamit.



Miről fog szólni a blogod?

4. Adjon átfogó témát a következő bejegyzéseidről

Igazából teljesen rajtad áll, hogy mivel kezded el a blogod, de a trend most az, hogy érdemes egy rövid összefoglalóval indítani: miről fogsz beszélni, miért ezekről írsz majd, mennyire vagy jó a témában, és mi a célod a blogbejegyzésekkel. Ezen kívül jó ha tájékoztatod az olvasóid, hogy nagyjából milyen gyakran látod el őket tartalommal.



A rendszeresség nagyon fontos, ha egyszer belefogsz a blog írásba, akkor bizony rendszeresen nyomatnod kell magadból a jobbnál-jobb contenteket. Az, hogy milyen rendszerességgel írsz, függ a célpiacodtól, a tevékenységedtől és attól, mennyire vagy termékeny író. Ha gazdasági elemzésekkel foglalkozol, akkor nem érdemes napi szintű blogot indítanod, elég heti vagy havi rendszerességgel posztolnod. Viszont ha webáruházad van olyan piaci területen, ahol nagy a verseny, akkor minden lehetséges eszközt meg kell ragadnod az ügyfélszerzésért, így akár a napi szintű blogolást is.



5. Legyen élmény olvasni a blogod

Napjainkban már alap, hogy a site -odnak reszponzívnak kell lennie: igényesen kell megjelenni telefonon, tableten és számítógépen egyaránt. Ez a legtöbb ingyenes blogportálon is már automatikusan be van állítva.

Viszont hiába van jó tartalmad, hiába sikerül eltalálnod a megfelelő stílust, ha fehér háttérre szórod a Times New Roman betűidet, csoda lesz ha az olvasónak nem akad össze a szeme a blogod végén. És valószínű nem fogja megkockáztatni ezt, ezért amint ránéz a blogodra, ki fog lépni anélkül, hogy beleolvasna egy kicsit is. Mit lehet tenni?

A blogkészítő oldalaknál általában már vannak beépített lehetőségek arra, hogy vizuálisan is igényes legyen a környezet ahová írsz, de ha mégsem így van, akkor használj képeket. Illessz be fotókat (ha saját fotóidat teszed be az még jobb), adj egy halvány árnyalatot a háttérnek, tördeld meg a szöveget, hogy azok ne folyjanak össze. Tegyél bele kiemelést, és ha lehetőséged van rá, lásd el hover box -okkal vagy akár slideshow -kal.


5+1. A zárás

Ha eddig eljut az olvasód, akkor egész jól megírtad a cikked. Végig csúszott a sípályán, leért az aljára, kedvelte a stílusod és rászánta az idejét, hogy elolvassa amit írtál. Ám itt még nem végeztél: a blogod utolsó bejegyzése az, ami a leginkább befolyásolja milyen "szájízt" hagy maga után a cikked az olvasóban. Ez a zárás.

Zárásként egy "jutalomfalatot" kell adnod az olvasódnak, egy call-to-action lehetőséget. Ne feledd, a blogot azért írtad, hogy az olvasód ott legyen a weboldaladon, és végül fel tudj neki kínálni valamit. Ennél a résznél van pár másodperced arra, hogy a zárással becsatornázd a feliratkozóid vagy az ügyfeleid közé az olvasót. Mivel végig olvasta a cikked, valószínűleg ő is érdeklődik a témában, azaz ő az egyik még potenciálisabb ügyfeled. Ezt meg kell becsülnöd.

Szóval a zárásban stílusosan foglald össze miről írtál, írd le a konklúzióid, MAJD: adj neki lehetőséget hogy feliratkozzon, likeolja a facebook oldalad, megossza a bejegyzést vagy egy gombbal irányítsd el a webáruházadba. Vigyázz, egyszerre max. 2 call-to-action legyen a blogod végén. Ha jó volt a cikked és végig is olvasta, valószínűleg fog majd lájkolni is.






Így van ez nálunk is, ez itt a zárás helye. Nagy vonalakban összefoglaltuk tehát, mi kell az első blogbejegyzésedhez. Mindegy, melyik piacon vagy és ki a célcsoportod, a fenti elemek minden blogtípusnál megállják majd a helyüket. A tartalom marketing szerepe kiemelkedően fontos az online térben, és ha fel akarsz zárkózni a piacvezetőkhöz, vagy meg akarod tartani a pozícióid a versenyben, mindenképp foglalkoznod kell vele.


Kiszervezheted azt egy külsős cégnek, (például nekünk erre a gombra kattintva) de az igazság az, hogy ezt nem ajánljuk. Most biztos furcsállod, hogy nem akarjuk eladni magunkat neked, de a tény az, hogy a szakmádhoz, a piacodhoz, a termékeidhez amiket akár évtizedek óta árulsz, te értesz a legjobban. Bízz magadban, szánd rá az időt, és írd meg a tapasztalataidat. Az ember olyan lény, hogy szeret alkotni, és amikor kész van, megelégedettséggel tud hátra dőlni - ez nálad is működni fog, örökítsd meg a tapasztalatod. Kiszervezheted egy külsős cégnek ezt a feladatot, akik elemzik majd a piacot, a céged, a konkurenciád, de olyan tartalmat amit te cégvezetőként tudnál, nem fognak tudni írni.






33 megtekintés

Kapcsolat

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség - Komplex online megjelenés induló vagy a digitális térre újonnan belépő vállalkozásoknak. Erősségünk a design és a bizalom. Grafikai tervezés, weboldal készítés, közösségi oldal kezelés, grafikus borítóvideó, stúdió munkálatok.

+3631 782 5680

Budapest, XIV.

Maradjunk kapcsolatban! Fontos híreket, trükköket és tippeket küldünk neked spam helyett.

WEBWE Kreatív Digitális Ügynökség   |    All rights officially reserved.